Wii games free

Status
Not open for further replies.

jimmybravoo

New Member
Antar att det är många svenskar här så jag skriver på svenska, jag har nyligen köpt mitt Wii, är så grymt nöjd, kan man ha roligare..

Men tanken slog mig, finns det inte ett så simpelt sätt som att lägga över spel på minneskortet (sd) från datorn gratis och sen spela på Wii, är det ingen som lyckats knäcka den koden för att kunna göra så, känns ju annars som att det vore sjuk simpelt..

Om t.ex. någon har laddat ner ett spel och sen lägger det på minneskortet, pluggar in minneskortet i datorn och lägger ut spelet på nätet, sen att andra kan lägga in det spelet på sitt minneskort och stoppa in i sitt Wii och Wiipps, så har man spelet!!
Är det inte så enkelt, hjälp mig snälla, jag är nybörjare..!

/Eriksson
 
Werbung:

Ralucard

New Member
Nej du, för att göra det så måste du ha moddat ditt Wii, och genom SD korten tror jag bara det är Homebrew än så länge, om ens de...
 

sadsa

New Member
Sorry om ja verkar dum, men hur kommer det sig, och vad nu skämmer jag väl ut mig, men vad är Homebrew?
Vad kostar det att modda? och är det svårt?
 

jimmybravoo

New Member
Tack för svaret Ralucard!!
Men visst är det konstigt, jag som tyckte att det skulle vara så enkelt...! Men dom har väl förstås tänkt på det redan, jag funderar på att Modda mitt Wii men vet inte än, det borde ju vara en fördel då jag kan ladda ner spel på internet, det finns ju sidor för enbart Wii spel, Wiitorrents.com
Men är det nån här som har gjort det själv och vet hur man gör, eller är det bättre att lämna in för moddning, det går inte skaffa en dvd-skiva med annan programvara? Visst gjorde man så på ps1 bl.a. ??
/Eriksson
 

jesta

Moderator
Soz guys, English language only...
http://wiipros.co.uk/english-language-only-t-1355.html
 

Matt

New Member
[align=center][size=xx-large]THIS IS AN ENGLISH SPEAKING FORUM. PLEASE ONLY USE ENGLISH IN THE FORUMS. THANK YOU.[/size][/align]
 

Ryano

New Member
http://wiipros.co.uk/english-language-only-t-1355.html

You have been asked to speak in English so please do so.
 
Werbung:
Status
Not open for further replies.
Top